Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plElektryki ciężarowe w Oslo
Transport drogowy

Elektryki ciężarowe w Oslo

Scania dostarczyła dwa pojazdy firmie ASKO

18 lutego 2020 r.   |  AS

Dwa pojazdy dystrybucyjne Scania z napędem elektrycznym będą wykorzystywane przez norweską hurtownię ASKO. Pilotażowy projekt to kolejny element współpracy firm Scania i ASKO w zakresie zelektryfikowanych rozwiązań dla ciężkiego transportu.

Zastosowanie pojazdów hybrydowych Scania wykorzystujących napęd elektryczny w centrach miast przynosi pozytywne efekty. Dostępna obecnie technologia akumulatorowa pozwala na pokonywanie przez pojazdy z napędem elektrycznym krótszych dystansów, tak aby miały one możliwość naładowania akumulatorów. W dystrybucji miejskiej można to zrobić podczas załadunku lub rozładunku towarów. Dwa pojazdy ciężarowe, które wejdą do eksploatacji w ASKO, mają akumulatory o pojemności 165 kWh, co zapewnia im zasięg 120 km. Moc ładowania to 150 kW.

W dłuższej perspektywie elektryfikacja będzie miała kluczowe znaczenie dla urzeczywistnienia zrównoważonego systemu transportu, co dotyczy również pojazdów ciężarowych. W związku z tym niezmiennie ważne jest, aby w ramach badań i rozwoju współpracować z klientami i poznać wpływ danego rozwiązania na ich działalność. Nie należy poprzestawać na upewnieniu się, że rozwiązania techniczne działają, a energia elektryczna, która ładuje akumulatory, pochodzi z odnawialnych źródeł. Dlatego cieszymy się z kolejnego ważnego projektu realizowanego z firmą ASKO – komentuje Karin Rådström, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Scania.

Projekt otrzymał wsparcie finansowe od Enovy, państwowego przedsiębiorstwa będącego własnością norweskiego Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

W Scania nieustannie przeznaczamy środki na rozwój rozwiązań w zakresie elektryfikacji i niebawem zostanie osiągnięty punkt zwrotny, w którym elektryfikacja transportu ciężkiego stanie się dla klientów atrakcyjną inwestycją. Wzięliśmy aktywny udział w rozwoju akumulatorów i ogniw, zarówno prowadząc własne badania, jak i poprzez współpracę partnerską  z klientami. Jest to obszar, w którym spodziewamy się znacznego postępu w ciągu najbliższych kilku lat, w tym udoskonaleń, które umożliwią realizację różnych zadań transportowych, nie zapominając jednocześnie o całkowitym koszcie użytkowania pojazdów przez naszych klientów – dodaje Karin Rådström.

Scania jak zawsze opiera się na podejściu modułowym. W pojazdach ciężarowych z napędem elektrycznym, wykorzystywanych w ASKO, silnik spalinowy został zastąpiony silnikiem elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatorów.

Podejście firmy Scania do elektryfikacji polega na badaniu i rozwoju szerokiej gamy rozwiązań. Obejmuje ona różne rodzaje technologii, w tym hybrydy zasilane biopaliwami, a także w pełni elektryczne pojazdy ciężarowe i autobusy. Scania pracuje również nad pojazdami elektrycznymi, które mogą być ładowane na różne sposoby – stacjonarnie, za pomocą pantografu w trakcie postoju lub w ruchu po zelektryfikowanych drogach, aż po wodorowe ogniwa paliwowe.

Dane na temat pojazdu:

•        maksymalna masa całkowita: 27 ton,

•        konfiguracja osi: 6×2*4,

•        układ napędowy: silnik elektryczny o mocy szczytowej 290 kW i stałej 245kW, 2-biegowa przekładnia, maksymalny moment obrotowy 2200 Nm,

•        pojemność i typ baterii: akumulatory litowo-jonowe o pojemności 165 kWh,

•        ładowanie: moc maksymalna 150 kW DC (CCS),

•        zasięg: 120 km,

•        PTO elektryczna przystawka odbioru mocy: 15 kW.

[ materiały prasowe Scania ]

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl