Królowa jest tylko jedna
Pomorska Miss Scania 2025 razem z 30-leciem marki w Polsce
Tylko (niemal) jedno wydarzenie potrafi zgromadzić setki imponujących ciężarówek, tysiące entuzjastów motoryzacji, kluczowych graczy z sektora transportowego i zapewnić niezapomnianą, rodzinną atmosferę – mowa oczywiście o Pomorskiej Miss Scania! Tegoroczna edycja, wyjątkowa ze względu na 30-lecie Scania w Polsce, była obchodzona z niezwykłym rozmachem.

Pomorska Miss Scania 2025 | Fot. Scania
W konkursie o miano najpiękniejszej rywalizowało aż 180 ciężarówek. Były wśród nich zarówno pojazdy niedawno poddane tuningowi, jak i te z historią sięgającą lat 90., lecz wszystkie łączyła dbałość o najmniejszy detal. Goście mieli okazję podziwiać zapierające dech w piersiach dzieła aerografu, błyszczące, chromowane elementy oraz misternie haftowane fotele. Każda z prezentowanych ciężarówek stanowiła unikalną ekspresję osobowości i opowiadała własną, fascynującą historię.
Laureaci Pomorskiej Miss Scania 2025. Tytuł główny „Pomorska Miss Scania 2025” trafił w ręce Waldemara Pluty, właściciela imponującej ciężarówki Scania 770S „The King”. Ten trzyosiowy ciągnik z kabiną Highline to hołd dla współczesnej klasy premium. Detale zewnętrzne pojazdu tworzą spójną całość z naczepą, która sama w sobie jest manifestem stylu.
Nagrodę publiczności otrzymała Scania 590S Highline z firmy Siek Logistyka. Zestaw z naczepą chłodniczą w piaskowym kolorze to ukłon w stronę Rajdu Paryż-Dakar. Grafiki przypominają o bohaterach dawnych wyścigów, a szczególne miejsce zajmuje podobizna Patrice’a Dodina – francuskiego motocyklisty, który zginął podczas rajdu w 1979 r. Pojazd oddaje hołd motoryzacyjnym pionierom, nic dziwnego, że to właśnie on zdobył serca publiczności.
Scania 143H w wersji Streamline z firmy Lo-Stark to tegoroczny laureat w kategorii „Weteran Szos”. Tytuł jest wyrazem docenienia stanu technicznego pojazdu i stylu minionej epoki.
Tytułem „Pojazd specjalny” wyróżniono pojazd Scania R620 Highline z Palmet Trans. Trzyosiowa Scania R620 z układem 6×4 służy do przewozu drewna. Metaliczny lakier pokrywa nadwozie, elementy silnika i drążek skrzyni manualnej.
Nagrodę dyrektora oddziału Scania Gdańsk przyznano Scania 530 Highline „Slavica” należącej do firmy Przemysław Banucha. Koncepcja pojazdu czerpie z bogatej mitologii słowiańskiej i wyróżnia się wyjątkowa dbałością o szczegóły.
Partnerstwo w branży. Zlot Scania w Gdańsku to ważne miejsce spotkań – dla ludzi, którzy na co dzień tworzą branżę TSL, od kierowców i właścicieli flot po partnerów technologicznych, serwisowych i finansowych. W tym roku wydarzenie zyskało jeszcze jeden, szczególny wymiar – stał się głównym wydarzeniem obchodów 30-lecia Scania w Polsce. Nie bez powodu na Pomorskiej Miss Scania często słyszy się słowa jak „lojalność”, „jakość”, „rodzina”. Wielu kierowców prowadziło swoje samochody Scania jeszcze w latach 90., gdy firma stawiała pierwsze kroki w Polsce. Inni – dziś czterdziestolatkowie – dorastali oglądając serię 4, marząc, aby usiąść za kierownicą V8-ki.
Od trzech dekad pomagamy tworzyć i modernizować polski transport – od kultowej serii 4 produkowanej w Słupsku, po dzisiejsze inteligentne zestawy z systemami wspomagania kierowcy. Scania ma wśród kierowców status kultowy. To ta marka, z którą wiąże się marzenia o pierwszej własnej ciężarówce, o niezawodnym sprzęcie na długie trasy – komentuje Łukasz Pokropek, dyrektor oddziału Scania Gdańsk.
W Strefie Partnerów obecni byli dostawcy części, zabudów, rozwiązań cyfrowych, ubezpieczeń, serwisu i technologii flotowych. To tu można było przetestować nowinki, porozmawiać o finansowaniu pojazdów z doradcami Scania Finance, zapoznać się z ofertą pracy w Strefie HR czy odkryć, jak Connected Services zmieniają podejście do jazdy i utrzymania floty.
Jednocześnie był to dzień otwarty dla rodzin – z dmuchańcami, atrakcjami dla dzieci, pokazami technicznymi i… legendarną paradą ulicami miasta. Setki mieszkańców Gdańska zebrało się wzdłuż trasy, by podziwiać przejazd kolumny ciężarówek.
[ materiały Scania Polska ]