Mocna pozycja na rynku aut dostawczych w 2020 r.
PROACE CITY liderem segmentu w grudniu
Samochody dostawcze Toyoty zanotowały w grudniu kolejny bardzo dobry miesiąc po rekordowym listopadzie i zakończyły rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży. Toyota w ciągu kilku lat stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych, awansując w 2020 roku na siódme miejsce.
Toyota w ciągu kilku lat stała się silnym graczem na rynku aut użytkowych, awansując w 2020 roku na siódme miejsce. | Fot. Toyota
Model PROACE CITY zdobył uznanie klientów i mocną pozycję w swoim segmencie już w pierwszym roku obecności na rynku.
Dobre wyniki. Toyota PROACE CITY, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 roku i został bardzo dobrze przyjęty. Najnowszym tego potwierdzeniem jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 roku model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2 855 egzemplarzy modelu PROACE CITY. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4-procentowy udział w segmencie.
Model PROACE zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto dostępne w trzech długościach nadwozia i odmianie dostawczej oraz osobowej Verso zanotował 1 863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent.
Toyota Hilux jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W 2020 roku zarejestrowano 674 egzemplarze modelu, co stanowiło 21,8 procent wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie. Silna pozycja terenowej Toyoty na polskim rynku to efekt bardzo dobrej renomy tego modelu jako symbolu trwałości, niezawodności i możliwości off-roadowych. Pick-up Toyoty łączy te wartości z bogatym wyposażeniem i jakością wykończenia kabiny na poziomie aut osobowych.
Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107% rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1%.
Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 roku Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych. Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13 137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20 procent wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie - dodał Tomasz Suliga.
Szeroki wybór wersji i specjalistyczne zabudowy. Modele PROACE i PROACE CITY wspólnie tworzą szeroką gamę samochodów dostawczych dla małych i dużych firm. Ich gamy modelowe się uzupełniają, oferując samochody o pięciu długościach nadwozia, wielu różnych wersjach wyposażenia modeli osobowych i dostawczych, zaawansowanych technicznie systemach zabudowy objętych gwarancją na 3 lata oraz bogatą gamą silników sparowanych z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów.
Konfiguracje odmian osobowych są przystosowane do potrzeb przewozu pracowników lub pasażerów, dla rodzin z dziećmi oraz dla VIP-ów. Wersje dostawcze wyróżniają się praktycznością – nawet kompaktowy model PROACE CITY daje możliwość przewozu dwóch europalet. Wszystkie samochody z rodziny PROACE są objęte gwarancją na 3 lata lub 1 milion kilometrów.
[ materiały Toyota ]