Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNa IAA 2018 stoisko ze strefą niskiej emisji
Transport drogowy

Na IAA 2018 stoisko ze strefą niskiej emisji

IVECO we współpracy z firmą SHELL przygotuje stoisko bez pojazdów z silnikami Diesla

17 lipca 2018 r.   |  JK

Stoisko IVECO na targach IAA 2018, przygotowane we współpracy z firmą SHELL, będzie strefą niskiej emisji, w 100% wolną od pojazdów z silnikami Diesla. Producent zaprezentuje pełną aktualną ofertę pojazdów z napędami alternatywnymi, elektrycznym oraz CNG i LNG, przeznaczonymi do obsługi wszelkich zadań transportowych, od komunikacji pasażerskiej do długodystansowego przewozu towarów.

Stralis NP 460   |   Fot. IVECO

Iveco weźmie udział w 67. Targach Pojazdów Użytkowych IAA, najważniejszym międzynarodowym wydarzeniu w branży samochodów użytkowych, które odbędą się w dniach
20–27 września 2018 r. w Hanowerze. Motywem przewodnim obecności IVECO będzie tym razem zrównoważony transport.

Na stoisku urządzonym jako strefa niskiej emisji producent zaprezentuje pełną aktualną ofertę pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu, przeznaczonych do obsługi wszelkich zadań transportowych, od przewozu pasażerów do długodystansowego przewozu towarów. Przyszłościowo działająca marka zaprosi branżowych ekspertów do dyskusji przy okrągłym stole oraz do udziału w warsztatach poświęconych transformacji energetycznej w branży transportowej i związanym z tym zagadnieniom.

Kompleksowe podejście IVECO do zrównoważonego transportu obejmuje także rozwijanie infrastruktury stacji paliw. W związku z tym na stoisku IVECO na targach IAA 2018 swoją ofertę przedstawi też firma Shell — globalny dostawca energii, który również jest przekonany, że ograniczenie emisji związków węgla w sektorze transportowym wymaga wprowadzenia alternatywnych paliw i technologii.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, powiedział: Rośnie presja na diesla: opinia publiczna zwraca się przeciwko olejowi napędowemu. Instytucje UE i rządy krajowe wprowadzają politykę i dotacje wspierające konwersję parków pojazdów z technologią przyjazną dla środowiska. Na targach IAA, w „wolnej od diesla” strefie niskiej emisji, IVECO we współpracy z SHELL będą udowadniać, że dostępna już dziś pełna oferta pojazdów z napędem elektrycznym oraz CNG i LNG, może być realną alternatywą dla silników zasilanych olejem napędowym. Goście stoiska znajdą na nim pełną gamę pojazdów opracowanych wspólnie z klientami i producentami zabudów nadwozi. Pojazdy te sprawdzą się we wszystkich zadaniach transportowych mimo całkowitej rezygnacji z silników diesla!

Ekspozycja IVECO na targach IAA 2018 odzwierciedla podejście firmy do zrównoważonego transportu, zgodnie z którym struktura źródeł energii powinna być dopasowana do wymagań różnych zadań transportowych. Zdaniem firmy napęd elektryczny ma do spełnienia ważną rolę, zwłaszcza w zadaniach transportowych takich jak przewóz pasażerów - w szczególności z niską prędkością w centrach miast. Drugim kluczowym źródłem energii jest gaz ziemny, który stanowi dojrzałe rozwiązanie dla transportu ludzi i towarów. IVECO będzie podkreślać istotne środowiskowe zalety gazu ziemnego, którego stosowanie pozwala na znaczną redukcję emisji najpopularniejszych zanieczyszczeń: powyżej 90% w przypadku NO2, 99% w przypadku cząstek stałych oraz 10% w przypadku CO2 - lub nawet 95%, jeżeli gaz ziemny zostanie zastąpiony biometanem.

18 pojazdów na ekspozycji jest wyposażonych w rozwiązania IVECO z zakresu zrównoważonego rozwoju, które znalazły zastosowanie we wszystkich segmentach oferty, od komunikacji miejskiej po długodystansowy transport towarów.

W segmencie miejskiego transportu publicznego firma prezentuje dwa podejścia do realizacji idei mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju przyjęte przez marki CNH Industrial.

HEULIEZ BUS - pionier technologii elektrycznej, czołowy dostawca pojazdów na potrzeby transportu miejskiego we Francji oraz lider napędów hybrydowych w Europie kontynentalnej - postawił na zaawansowaną technologię akumulatorową. Zaprezentuje on 12-metrową wersję 2-drzwiowego autobusu elektrycznego z serii GX, przeznaczoną do systemów szybkiej komunikacji autobusowej. Wysoka pojemność akumulatora zapewnia wydłużony zasięg na jednym ładowaniu. Dostępna jest również 18-metrowa wersja pojazdu, która może być wyposażona w akumulator o wysokiej mocy z funkcją szybkiego ładowania. Szeroka oferta HEULIEZ BUS obejmuje także narzędzia i usługi ułatwiające klientom wprowadzanie pojazdów elektrycznych: symulację systemu elektromobilności pomagającą zidentyfikować optymalne rozwiązanie dostosowane do konkretnych potrzeb, wynajem akumulatorów, różne rodzaje modułowych i skalowalnych zestawów akumulatorowych, ładowarki dostarczane przez czołowych europejskich reducentów, a także zdalne zarządzanie danymi i proaktywne usługi w zakresie przeglądów i utrzymania.

IVECO BUS zdecydowała się z kolei stosować możliwie jak najmniejsze akumulatory, czego przykładem jest technologia In-Motion-Charging („ładowanie w ruchu”) w nowym elektrycznym IVECO BUS Crealis. Pojazd czerpie energię z sieci trakcyjnej rozpiętej nad jezdnią, ale jest również wyposażony w mały pokładowy akumulator. Dzięki temu nowy trolejbus może obsługiwać trasy częściowo pozbawione sieci trakcyjnej, co znacznie ogranicza złożoność i koszty takiego rozwiązania transportowego i eliminuje przestoje w celu ładowania. Przełomowa technologia Crealis In-Motion-Charging została uhonorowana nagrodą za innowacyjność na wystawie Paris Salon du Transport Public 2018.

Kolejną propozycją IVECO w segmencie miejskiego transportu pasażerskiego jest bezemisyjny Daily Electric Minibus, który wraz ze swoim dostawczym odpowiednikiem Daily Electric stanowi idealne rozwiązanie w zakresie przewozu osób i towarów w intensywnym ruchu w centrum dużego miasta. Daily Electric należy do rodziny Daily Blue Power nagrodzonej tytułem „Międzynarodowego Furgonu Roku 2018”.

Propozycją IVECO BUS w segmencie publicznej komunikacji podmiejskiej jest napędzany gazem ziemnym Crossway Low Entry Natural Power, „Ekologiczny Autobus Roku 2018”. Pojazd wyróżnia się specyficzną konstrukcją ze zbiornikami gazu ziemnego zintegrowanymi z dachem. Zasięg autobusu wynosi do 600 kilometrów, a silnik Cursor 9 Natural Power zapewnia bardzo dobre osiągi przy niskiej emisji.

Dla sektora transportu miejskiego i podmiejskiego IVECO zaprezentuje pięć wersji Daily Hi-Matic Natural Power - pierwszego lekkiego pojazdu dostawczego zasilanego CNG wyposażonego w 8-biegową przekładnię automatyczną - a także model Daily Electric Minibus. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji, pojazdy z tej rodziny sprawdzają się w wielu zadaniach transportowych, uwalniając użytkujących je przedsiębiorców od ograniczeń wynikających z coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin i hałasu.

IVECO zaprezentuje też swoje rozwiązania oparte na gazie ziemnym w segmencie regionalnego i długodystansowego transportu towarów, a także pojazdy zaprojektowane pod kątem realizacji dostaw w centrach miast oraz w porze nocnej. Na stoisku pojawią się dwa samochody Eurocargo - „Ulubieniec miast” i „Samochód ciężarowy roku 2016” w wersji CNG. Obydwa modele już teraz, z rocznym wyprzedzeniem, spełniają wymagania normy emisji spalin EURO VI Step D. Jeden z przedstawicieli tej wszechstronnej gamy ciężarówek średniej wielkości zostanie zaprezentowany jako 3-stronna wywrotka, zaś drugi jako zamiatarka uliczna z zabudową przygotowaną przez firmę Johnston, centrum kompetencji Bucher Municipal Group specjalizujące się w tego typu adaptacjach pojazdów ciężarowych. Niska emisja zanieczyszczeń i hałasu pozwala eksploatować samochody ciężarowe Eurocargo NP nawet w strefach ograniczonego ruchu w centach miast, co stanowi kluczową zaletę przy wykonywaniu dostaw do zlokalizowanych tam wielu odbiorców.

Klientów obsługujących dłuższe dystanse w centrum miast oraz dostawy nocne może zainteresować 26-tonowy Stralis NP 400 w wersji sztywnej z zabudową chłodniczą. Jest to pierwszy pojazd z zasilaniem agregatu chłodniczego w technologii Carrier Supra CNG. Po raz pierwszy w pojeździe z nadwoziem-chłodnią dwa silniki Diesla zastąpiono najnowocześniejszymi stechiometrycznymi silnikami zasilanymi gazem ziemnym. Samochód charakteryzujący się ultraniską emisją NO2 i cząstek stałych, niską emisją CO2 oraz niską emisją hałasu potwierdzoną atestem Piek, idealnie sprawdza się przy dowożeniu towaru nocą do supermarketów zlokalizowanych w centrum miasta. Zestaw 3 zbiorników CNG zapewnia zasięg 1000 kilometrów.

W segmencie pojazdów przeznaczonych na dalekie trasy IVECO jest pionierem dzięki modelowi Stralis NP, pierwszej na rynku ciężarówce napędzanej gazem ziemnym, zaprojektowanej specjalnie do pokonywania długich dystansów. Wśród 7 prezentowanych pojazdów znalazły się wersje przegubowe i sztywne oraz wyjątkowy Stralis X-Way Natural Power z elektryczną betonomieszarką CIFA. Nie zabraknie także najnowszej propozycji w ofercie marki, czyli Stralisa NP 460, nagrodzonego w Wielkiej Brytanii tytułem „Samochodu ciężarowego o niskiej emisji związków węgla roku”. To jedyny model dużej ciężarówki zasilanej gazem ziemnym oferowany ze zautomatyzowaną przekładnią najnowszej generacji i występujący w pełnej gamie wersji przystosowanych do wszystkich rodzajów zadań transportowych.

Wszystkie pojazdy na wystawie potwierdzają zaangażowanie firmy IVECO na rzecz zapewnienia klientowi niskiego całkowitego kosztu posiadania. Niskie koszty wynikają przede wszystkim z wyjątkowo niskiego zużycia paliwa, co potwierdziły najnowsze testy prasowe, w których Stralis 480 okazał się jednym z najoszczędniejszych modeli na rynku, a Stralis 460 wypadł jeszcze lepiej, zajmując pierwsze miejsce w tym rankingu.

Firma IVECO jest też zaangażowana w szereg projektów służących budowaniu gospodarek o obiegu zamkniętym w transporcie osobowym i towarowym. W ramach tych działań firma nawiązała współpracę z francuskim miastem Lille, w którym zakład komunikacji miejskiej eksploatuje flotę pojazdów IVECO BUS Natural Power zasilanych biometanem wytwarzanym z odpadów komunalnych. IVECO uczestniczy również w tworzeniu pierwszego prawdziwego przykładu gospodarki o obiegu zamkniętym opartej na metanie. W ramach przedsięwzięcia, którego partnerami są Pot au Pin Energie, Air Liquide i Carrefour, cały łańcuch wartości biogazu jest realizowany w ramach jednego kombinatu. Biometan z własnych upraw pośrednich trafia do zakładowej stacji paliw, a także do sieci dystrybucji gazu GRDF.

[ info IVECO ]


Fot. IVECO

Fot. IVECO

Fot. IVECO

Fot. IVECO

Fot. IVECO

Fot. IVECO
W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl