Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNajwyższy poziom bezpieczeństwa
Transport drogowy

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Cel nadrzędny w transporcie ADR

12 października 2017 r.   |  AS

Firma Kässbohrer przykłada wielką wagę do poziomu bezpieczeństwa w zakresie transportu towarów niebezpiecznych.

Cysterna paliwowa STB   |   Fot. Kässbohrer

Szeroka oferta zapewnia rozwiązania do każdego typu ładunku - od paliw płynnych, przez chemię i masę bitumiczną, aż do naczep dla kontenerów zbiornikowych.

Paliwa płynne. Naczepa-cysterna do przewozu paliw płynnych Kässbohrer STB została zaprojektowana jako wielokomorowy zbiornik cylindryczny o średnicy 2,35 m i występuje - w zależności od konfiguracji - w wersjach od 3 do 7-komorowej. Wyposażona jest w szeroki zakres układów pomiarowych i oferuje liczne opcje rozładunku, umożliwiając zarazem wysoką ładowność użyteczną. Nadaje się do przewozu paliw nowej generacji oraz substancji pochodnych.

Masa własna aluminiowej cysterny STB to ok. 5,3 tys. kg, a objętość zbiornika wynosi 39 m3 (przy średnicy 2,35 m). Naczepa ma długość 10,8 m i jest osadzona na układzie 3-osiowym BPW o rozstawie 6,7 m i z nośnością 3 x 9 t (pierwsza oś podnoszona automatycznie).

Towary niebezpieczne. Kolejną w ofercie Kässbohrera jest cysterna STC, przeznaczona do transportu niebezpiecznej chemii. W zależności od potrzeb może mieć izolację z włókna szklanego o grubości od 100 do 200 mm, zewnętrzną powłokę ze stali nierdzewnej,a także dennice z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym (FRP).

Cylindryczny zbiornik ma jedną komorę z 3 falochronami, termometrem i zaworem próżniowym, a pod nim znajdują się 4 kanały grzewcze ze stali nierdzewnej. Masa własna cysterny to ok. 6,9 kg, przy objętości zbiornika 30 m3, jego średnicy 2 m, długości całkowitej 10,95 m i rozstawie osi 5,9 m.

Cysterna bitumiczna. Do transportu towarów petrochemicznych w wysokiej temperaturze, firma Kässbohrer oferuje cysternę STS, która dzięki swej niskiej masie własnej 6,35 tys. kg oraz niewielkiej średnicy zbiornika (2 m), pozwala na redukcję zużycia paliwa przy zachowaniu wydajności. W licznych opcjach konfiguracji, dostępna jest m.in. izolacja z włókna szklanego o grubości od 100 do 200 mm, a także zewnętrzny płaszcz izolacji wykonany z aluminium lub stali nierdzewnej.

Zbiornik ma 1 komorę z 4 falochronami, termometrem i zaworem próżniowym. Ma 32 m3 objętości i jest osadzony na podwoziu z rozstawem osi 6,3 m. Długość całkowita wynosi 10,955 m. Cysterna może być wyposażona w pneumatyczny zawór rozładunkowy oraz kanały grzewcze.

Kontenery zbiornikowe. Do ich transportu Kässbohrer oferuje naczepę SHF, wykonaną ze stali S700 MC o zwiększonej wytrzymałości, charakteryzującą się dużą trwałością przy niewielkiej masie własnej, wynoszącej zaledwie 3 t. Naczepa przeznaczona jest do przewozu standardowych kontenerów zbiornikowych 20', a także zbiorników o długości zewnętrznej od 7450  mm do 7820  mm. Długość całkowita naczepy to 8,4 m, a jej szerokość 2,55 m.


Fot. Kässbohrer

Fot. Kässbohrer

Fot. Kässbohrer
W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl