Niedługo początek produkcji w Chinach
Scania za około rok uruchomi nową fabrykę w Azji
Firma zbuduje w Rugao w prowincji Jiangsu (150 km na północny zachód od Szanghaju) własny zakład produkcji pojazdów ciężarowych. Rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane jest na początek 2022 r.
Scania uruchamia produkcję seryjną w Chinach - planowane jest to na początek 2022 r. | Fot. Scania
Nasza obecność w Chinach będzie postępować krok po kroku wraz z pozytywnym rozwojem warunków rynkowych i rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne pojazdy o wyższym stopniu zaawansowania technologicznego. Do końca drugiej dekady poczynimy znaczne inwestycje, aby skorzystać z tego rozwoju i uczynić z Chin trzeci filar naszej globalnej struktury produkcji – podkreśla Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania.
Podjęcie decyzji o takiej inwestycji przyśpieszyła transformacja ustroju gospodarczego Chin w kierunku bardziej otwartego systemu opartego na gospodarce rynkowej.
W celu zwiększenia konkurencji Chiny otwierają się obecnie na podmioty z kapitałem zagranicznym – tym samym przyczyniając się do realizacji wdrażanych obecnie cennych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Zwiększenie obecności na rynku chińskim jest kluczowe dla rozwoju Scania i Grupy TRATON na całym świecie. Nasza działalność w tym kraju będzie stopniowo rozszerzana i przekształcana w pełnowymiarową jednostkę w globalnej strukturze produkcji i dostaw Scania. Celem jest nie tylko uczynienie z Chin trzeciego filaru naszego przemysłu, ale także stworzenie regionalnego centrum sprzedaży na inne rynki azjatyckie – dodaje Henrik Henriksson.
Inwestycje Scania w Chinach obejmują również działalność badawczo-rozwojową. Wzmocni to międzynarodową pozycję konkurencyjną i zdolność Scania do utrzymania statusu lidera zrównoważonego transportu, ponieważ nasza obecność zapewnia zwiększony dostęp do czołowych technologii i wiedzy specjalistycznej w takich dziedzinach jak pojazdy elektryczne i autonomiczne – wyjaśnia Henrik Henriksson.
Chiny są największym na świecie jednolitym rynkiem pojazdów użytkowych – odpowiadają obecnie za 40% światowej sprzedaży. Co prawda rynek zdominowany jest przez producentów krajowych, ale popyt na nowoczesne pojazdy o wyższym zaawansowaniu technologicznym, lepszych osiągach i większej dostępności rośnie wraz z zapotrzebowaniem na bardziej wydajną logistykę i zrównoważony transport. W Chinach świetnie sprawdza się oferta Scania w dziedzinie technologii silników spalinowych napędzanych biopaliwami, jak również elektrycznych.
Dążymy do tego, aby pod koniec drugiej dekady sprzedaż w Chinach była co najmniej taka sama jak na naszym największym obecnie jednolitym rynku, czyli w Brazylii – deklaruje Henrik Henriksson.
Utworzenie przez Scania własnej jednostki przemysłowej w Chinach stało się możliwe dzięki przejęciu Nantong Gaokai Auto Manufacturing Ltd. Spółka ta spełnia wymagania Scania w zakresie m.in. warunków pracy, ochrony środowiska i systemów monitorowania jakości na wszystkich etapach łańcucha dostaw, jak również zdolności do zapewnienia najwyższej jakości obsługi klienta.
[ materiały Scania ]