Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNowa przyczepa do transportu wymiennego
Transport drogowy

Nowa przyczepa do transportu wymiennego

Zoptymalizowany rozkład wagi i większa przestrzeń

9 sierpnia 2016 r.   |  AS

Jeden z największych producentów przyczep, firma Kögel, poszerza swoją ofertę o zaprojektowaną całkowicie na nowo przyczepę z osią centralną do modułów wymiennych.

Nowa przyczepa do transportu wymiennego   |   Fot. Kögel

Bardzo niska masa własna przyczepy, wynosząca mniej niż 3 tony w wersji podstawowej, nie przeszkadza w stabilnej konstrukcji ramowej. Techniczna masa całkowita wynosi 19 ton, a nacisk przyczepy na zaczep jest możliwy na poziomie 1000 kg. Pojazd nadaje się seryjnie do transportu przyczep z wymiennym nadwoziem o łącznej długości do 7,82 m oraz do kontenerów 20-stopowych ISO.

Dyszel. Kolejną zaletą przyczepy jest dyszel z regulacją wysokości i długości. Ma on fabrycznie długość 2,15 m (wraz z przykręcanym 5 cm zaczepem) i wysokość sprzęgu 40 cm w standardowej konfiguracji.

W celu ułatwienia montażu i zapewnienia niedrogiej wymiany w razie uszkodzenia, dyszel ma cztery przykręcane kółka. Poza tym można w inny sposób zamontować dyszel i z łatwością dostosować do zaczepu o wysokości sprzęgu w innym w ciągniku. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie długości od 2,15 do 2,35 m, stopniowo co 5 cm oraz wysokości sprzęgu 35 do 45 cm, stopniowo co 10 mm.

Przyczepa Kögel Combi z osią umieszczoną centralnie, może seryjnie ładować moduły wymienne o rozmiarach C715, C745 i C782. Z ogumieniem seryjnym 385/55 R 22,5 jest ona przeznaczona do wysokości ładunkowej od 1,04 do 1,43 m, a z ogumieniem opcjonalnym 445/45 R 19,5 do wysokości ładunkowej od 1,02 do 1,41 m. Przyczepa o łącznej długości 9,6 m ma rozstaw osi wynoszący 1,8 m, dzięki czemu doskonale podąża za ciągnikiem oraz trzyma się toru. W celu zapewnienia zrównoważonego rozkładu wagi, zbiorniki powietrza są zamontowane na środku pomiędzy osiami.

Dzięki temu możliwy jest montaż opcjonalnych podzespołów, takich jak uchwyty na koło zapasowe i skrzynka narzędziowa, przed i za osiami. Ponadto wkładane rolki kierujące pomagają nakierować przyczepę podczas załadunku modułów wymiennych. Optymalnie dostępne stopy podporowe z przodu na środku (1 szt.) oraz z tyłu (2 szt.) z przekładnią i korbą służą jako zabezpieczenie przed przewróceniem do przodu i tyłu, gdy przyczepa jest odłączona od ciągnika.

Ochrona przed korozją. Cała rama pojazdu w przyczepie z osią centralną jest trwale chroniona przed korozją dzięki technologii nanoceramicznej oraz powłoce KTL i lakierowi UV. Dyszel jest cynkowany ogniowo.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl