Nowa zimowa opona do naczep
Opony Continental z oznaczeniem 3PMSF
Continental wprowadza na rynek nową oponę dla transportu regionalnego, opracowaną specjalnie dla zastosowania w warunkach zimowych w naczepach ciężarowych.
Conti Hybrid HT3 WR 385/65 R 22.5 | Fot. Continental
Nowa Conti Hybrid HT3 WR jest dostępna w rozmiarze 385/65 R 22,5 i ma imponujące parametry, zarówno pod względem trakcji, jak i wytrzymałości oraz wyjątkową wydajność paliwową i wysokie przebiegi, przy zastosowaniu w transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Na ścianie bocznej opony znajduje się symbol płatka śniegu i trzech szczytów górskich (3PMSF). Opony z tym certyfikatem muszą zdać standardowy test praktyczny, określony w regulaminie 117 ONZ i wykazać przydatność do stosowania w zimie na zaśnieżonych drogach w teście porównawczym hamowania i trakcji.
Opona Conti Hybrid HT3 WR należy do serii nowych opon naczepowych, które firma Continental opracowała jako odmianę znanej opony naczepowej Conti Hybrid HT3, przygotowaną do specjalnych wymagań w zakresie ochrony środowiska naturalnego na różnych rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). W 2020 roku firma wprowadzi następujące modele: Conti Hybrid HT3 SR (Severe Regional) dla Europy i Afryki Południowej oraz hybrydowy model Conti HT3 ED (Extra Duty) dla Turcji i państw Afryki Północnej.
Opona 385/65 R 22.5 HTR2 XL jest obecnie ponownie wprowadzana na rynek jako 385/65 R 22.5 Conti Hybrid HT3 HL (High Load) i będzie oznaczona nowym piktogramem z literami „HL” z symbolem wagi z napisem „High Load”. Dodatkowo, przyrostek „HL” zastępuje poprzednie oznaczenie „XL” i oznacza wyższy wskaźnik nośności (LI) wynoszący 164, czyli 5 ton na oponę. Opona Conti Hybrid HT3 WR, zgodnie z wartościami podanymi na unijnej etykiecie, ma klasę „C” pod względem efektywności paliwowej i drugą klasę (dwie fale dźwiękowe) dla hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę. Opona Conti Hybrid HT3 HL ma klasę „B” pod względem efektywności paliwowej i pierwszą klasę (jedna fala dźwiękowa) dla zewnętrznego hałasu toczenia. Obie opony mają klasę „B” w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni.
Chcemy oferować naszym klientom odpowiednie opony, aby dbać o ich indywidualne zastosowania i profile działalności – podkreśla Benjamin Bartsch, Product Manager odpowiedzialny za opony ciężarowe w regionie EMEA.
Opona | Indeks obciążenia | Zastosowanie | Kluczowe rynki |
Conti Hybrid HT3 | 160 | Opony do transportu regionalnego | Europa |
Conti Hybrid HT3 | 164 | Opony do transportu regionalnego | Europa |
Conti Hybrid HT3 SR | 160 | Opony do transportu regionalnego do intensywnej eksploatacji | Europa, Południowa Afryka |
Conti Hybrid HT3 ED | 164 | Opony do transportu regionalnego z dodatkowym obciążeniem | Północna Afryka, Rosja, Turcja |
Conti Hybyd HT3 WR | 160 | Opony do transportu regionalnego, oznaczone symbolem 3PMSF | Niemcy, Austria, Szwajcaria, Skandynawia |