Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNowe rzędowe silniki przemysłowe
Transport drogowy

Nowe rzędowe silniki przemysłowe

Scania wprowadza rewolucyjne rozwiązanie

17 października 2022 r.   |  SC

Dzięki wysokiej mocy, wydłużonej żywotności i redukcji emisji CO2, nowa generacja rzędowych silników przemysłowych Scania wyznacza nowy standard oszczędności paliwa. Nowe silniki Scania powstały po dziesięciu latach intensywnych prac konstrukcyjnych.


Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110

To obecnie nasz najbardziej wydajny paliwowo silnik. Ma wyższy moment obrotowy, wyższą moc oraz o połowę dłuższą żywotność. To prawdziwa rewolucja w silnikach przemysłowych – komentuje Joel Granath, starszy wiceprezes i dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.

Szybsza wymiana ładunku, niższe tarcie wewnętrzne i bardziej wydajne turbodoładowanie pozytywnie wpływają na wydajność paliwową. W przypadku silnika 13-litrowego oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa dochodzące do 7% w porównaniu z obecnymi silnikami o tej same mocy. Przekłada się to na oszczędność czterech litrów oleju napędowego na godzinę pracy silnika przy pełnym obciążeniu.

Dopóki silniki spalinowe pozostają w użytku, ich wpływ na klimat powinien ulegać ograniczeniu. Nowe silniki zapewniają wydajność i niezawodność, do których są przyzwyczajeni klienci Scania, a ponadto redukują emisję CO2.

– Chcemy współtworzyć zrównoważoną przyszłość. Pozycja lidera, jaką zajmujemy w pojazdach ciężarowych i autobusach, rozciąga się obecnie również na silniki przemysłowe – dodaje Joel Granath.

Nowe rozwiązanie może być zasilane mieszankami zawierającymi biodiesel i HVO.

Nowe silniki wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania, aby klienci mogli czerpać z wartości dodanej, która przyświecała ich konstruowaniu. Okres między remontami generalnymi został wydłużony do 25 tys. godzin. Wśród nowych rozwiązań znalazły się: lepiej dopasowane chłodzenie, wzmocniony blok i głowica cylindrów oraz bardziej trwała przekładnia z komponentami o zoptymalizowanej wytrzymałości.

Gdy projektowaliśmy nowe silniki, zależało nam na ułatwieniu klientom wdrożenia ich do istniejących zastosowań oraz zwiększeniu wydajności i oszczędności paliwa – podsumowuje Henrik Nilsson, dyrektor ds. silników przemysłowych Scania.

Fakty: 

  • Silnik 13-litrowy osiąga moc od 368 kW do 450 kW i zapewnia o 11% wyższą moc i o 21% wyższy moment obrotowy od obecnych silników.
  • Silnik 11-litrowy osiąga moc od 202 kW do 368 kW.

[ materiały Scania ]

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl