Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plNowy gracz na rynku naczep?
Transport drogowy

Nowy gracz na rynku naczep?

CIMC Trailers rozpoczyna produkcję w Gdyni

13 września 2016 r.   |  Hubert Hryniewicz

Mogłoby się wydawać, że rynek naczep w Europie jest już zamknięty, podzielony pomiędzy obecnych producentów i nie ma tu miejsca dla nowych graczy. Nic bardziej błędnego, ponieważ to właśnie na rynku europejskim skoncentrował swoją uwagę światowy gigant w produkcji rozwiązań transportowych jakim jest fi rma CIMC. Czy konkurencja ma się czego obawiać?

Chyba tak, ponieważ to właśnie koncern CIMC jest światowym liderem w produkcji naczep i kontenerów morskich, rokrocznie dostarczając ich ponad 150 tys., a więc więcej niż łączna produkcja pięciu największych europejskich dostawców naczep. Produkcja zaspokaja też ponad 50% światowego zapotrzebowania na kontenery morskie.

Zatrudniając ponad 60 tys. osób na całym świecie jest też obecnie jednym z największych światowych pracodawców w segmencie transportu ciężkiego. Co więcej, właśnie uruchomił linię montażową swoich pojazdów przy ul. Handlowej 21 w portowej dzielnicy Gdyni, gdzie kończy się etap ustawiania procesu produkcji i pierwsze pojazdy opuszczają linię montażową.

Filozofia marki to przede wszystkim konsekwencja. Podobnie jak inne projekty i ten charakteryzuje się strategią zakładającą stabilny rozwój marki, która krok po kroku ma zdobywać rynek zapewniając przewoźnikom nie tyle nowy produkt co kompleksowe rozwiązanie transportowe. Świadczy o tym też motto firmy „Driving New Value, Moving the World”.

Nie jest to też pierwsze przedsięwzięcie tego koncernu w Europie, jako że jest on już właścicielem belgijskiego LAG’a, producenta cystern i silosów oraz od kilku tygodni właścicielem brytyjskiego SDC Trailers – lidera rynku w naczepach płaskich na Wyspach.

Szybki montaż. Dziś górną granicę zarówno ceny produktu jak i podzespołów do jego produkcji wyznacza rynek, a więc jedyną przewagę konkurencyjną może stanowić efektywność procesu produkcyjnego i logistycznego – mówi Michał Rzoska, dyrektor operacyjny na Europę Wschodnią CIMC Vehicle. I tak też dzieje się w tym przypadku – ramy pojazdów oraz wszystkie elementy stalowe, spakowane w kontenerach przypływają do Gdyni. Bliskość nabrzeża kontenerowego redukuje koszty transportu. Tam uzbrajane są w podzespoły markowych producentów europejskich takich jak osie SAF Holland, układy pneumatyczne WABCO, instalacje elektryczne i oświetlenie Hella czy dachy Versus, które dostarczane są bezpośrednio na linię montażową. Plandeki z logo klienta dostarczają polscy producenci.

Rozwiązania konstrukcyjne umożliwiają też bardzo szybki montaż pojazdu. Obecnie udało się nam osiągnąć czas operacyjny na poziomie 26 rbh dla pełnego uzbrojenia pojazdu, co jest jednym z najlepszych wyników w branży – mówi Wolfgang Schuster, dyrektor Operacji Europejskich CIMC i dyrektor zarządzający CIMC Vehicle Europe.

Co dalej? Chcemy bardzo dobrze przygotować produkcję, aby uniknąć tzw. „błędów wieku dziecięcego”, dlatego też sprowadziliśmy do Gdyni naszych doświadczonych pracowników produkcyjnych i obecnie prowadzimy ostatnie kontrole procesu produkcyjnego oraz jakości montażu, które powierzyliśmy firmie DEKRA – mówi Michał Rzoska. Po tak szczegółowej kontroli, pierwsze pojazdy trafiły już do klientów w Niemczech, Belgii, Holandii, Polsce i na Litwie. Firma dysponuje też flotą pojazdów demonstracyjnych, które zainteresowani mogą sprawdzić we własnych przewozach. Docelowo bramy gdyńskiej montowni ma opuszczać około 1 tys. naczep kurtynowych i podkontenerowych rocznie.

Udało nam się dowiedzieć, że polska premiera naczep CIMC odbędzie się podczas tegorocznej edycji Targów Trans Poland w dniach 8-10 XI 2016 r. w warszawskich halach EXPO przy ul. Prądzyńskiego.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl