www.autotransport.plOszczędność paliwa dzięki usprawnieniom silnika
Oszczędność paliwa dzięki usprawnieniom silnika
Volvo Trucks stawia na modernizacje
10 grudnia 2018 r.   |  AS

Silniki wysokoprężne D11 i D13 Volvo Trucks, przeznaczone do pojazdów Volvo FH, FM i FMX, po ostatnich modernizacjach spełniają nową normę emisji spalin Euro 6 Step D. Szereg wprowadzonych udoskonaleń pozwala na istotną redukcję kosztów paliwa.


Funkcja I-See, bazująca na mapach, analizuje topografię drogi przed pojazdem i została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną samochodu ciężarowego / Fot. Volvo Trucks

Gdy już się mogło wydawać, że silniki z normą Euro 6 mają tak wyśrubowane wymagania, że po nich już długo nic nie nastąpi, zaczęły się pojawiać ich kolejne modyfikacje oznaczane 6B, 6C, 6D-TEMP i 6D.

Rygorystycznie. Aktualnie pomiar zużycia paliwa to już nie jest NEDC (New European Driving Cycle), a RDE (Real-Driving Emissions) czyli emisja zanieczyszczeń badana jest nie w laboratorium, a w normalnych warunkach drogowych (WLTP czyli Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Wszystkie kolejne, nowo wprowadzane do sprzedaży pojazdy muszą już być wyposażone w silniki z tym zgodne. I właśnie Volvo Trucks w swoich najnowszych generacjach silników uzyskało te rygorystyczne normy, m.in. poprzez zastosowanie nowego oprogramowania oraz nowych powłok w układzie oczyszczana spalin. W zmodernizowanym silniku wysokoprężnym D13 wprowadzono także nowy gatunek oleju smarującego klasy VDS-5 o małej lepkości oraz nowe pierścienie zgarniające tłoków, co przełożyło się na zmniejszenie tarcia wewnętrznego i zużycia paliwa. Dodatkowo w wersji silnika o mocy 500 KM zwiększono stopień sprężania do poziomu identycznego jak w jednostkach o mocy 460 i 420 KM.

Mając świadomość, że koszty paliwa mogą stanowić nawet jedną trzecią całkowitych kosztów działalności firmy transportowej, dokładamy wszelkich starań, by znajdować coraz to nowsze sposoby na ograniczenie zużycia paliwa w naszych samochodach ciężarowych – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks. Tym razem wprowadzenie kilku drobnych zmian przełożyło się na znaczne oszczędności dla naszych klientów, bez kompromisu pod względem wydajności i osiągów.

Innowacyjnie. Funkcja I-See bazująca na mapach analizuje topografię drogi przed pojazdem i dostosowuje do niej wybór biegu, przyspieszanie i hamowanie silnikiem. Została zaprojektowana tak, by w maksymalnym stopniu wykorzystywać energię kinetyczną samochodu ciężarowego. Również funkcję I-See poddano zmianom, polegającym m.in. na zaimplementowaniu nowej strategii wyboru przełożeń oraz selektywnego swobodnego wybiegu pojazdu w celu skuteczniejszego wykorzystania funkcji wolnego koła I-Roll.

Wszystkie te udoskonalenia ułatwią naszym klientów spełnienie nowych przepisów dotyczących emisji spalin, zapewniając jednocześnie lepszą ekonomikę paliwową naszych samochodów ciężarowych Volvo FH,   FM i FMX – dodaje Claes Nilsson.

Zmodernizowane silniki pojawią się w ofercie pod koniec grudnia 2018 r.


Fot. Volvo Trucks

Fot. Volvo Trucks


« powrót
W ostatnim wydaniu PGT 49-52/2018 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Auto Transport - Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus