Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plParyż testuje autobus elektryczny firmy Solaris
Transport drogowy

Paryż testuje autobus elektryczny firmy Solaris

1 sierpnia 2015 r.   |  AS

Solaris Bus & Coach S.A. podpisał z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) kontrakt na testy Urbino 12 electric. Autobus elektryczny Solarisa w nowym designie będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Model Urbino Electric   |   Fot. Solaris

Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się w dniach od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie ten innowacyjny, ekologiczny i niezwykle cichy pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości przetestowania nowego autobusu bateryjnego Solarisa. Testy Urbino 12 electric nowej generacji, wyposażonego w najnowsze rozwiązania techniczne, pozwolą nam jeszcze precyzyjniej rozrysować plany związane z rozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025 - powiedziała Marie-Claude Dupuis, Dyrektor Departamentu Autobusowego RATP. „Współpraca z RATP, która obejmuje jazdy testowe Urbino 12 electric, to duże wyzwanie. Jestem pewien, że nasz nowy autobus elektryczny pokaże się na ulicach Paryża ze swojej najlepszej strony. Posłuży mu w tym jego nowa, lekka konstrukcja, wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych, jak na
przykład oś elektryczna trzeciej generacji, a także komfortowe wnętrze i niebanalny design”, powiedział dr Andreas Strecker, Prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A. 

Autobus elektryczny, który zawita do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW. Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tę przyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony. Urbino electric dzięki swojej cichej i bezemisyjnej jeździe przyczyniają się znacząco do poprawy jakości życia w europejskich miastach.

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl