Poczta Polska testuje gazowca
Scania R410 nowej generacji na gaz LNG na testach
Ciągnik Scania zasilany gazem LNG jest testowany przez Pocztę Polską na trasie Lublin – Warszawa – Lublin. To model Scania R410 nowej generacji, a osiągi i charakterystyka 13-litrowego silnika wykorzystywanego w pojeździe są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy.
Poczta Polska powoli przechodzi na pojazdy z alternatywnymi paliwami | Fot. Scania
Przy okazji jednak wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie około 10%, zmniejszenie emisji toksycznych tlenków azotu nawet o ponad 60% (w porównaniu do diesli), a także całkowite wyeliminowanie emisji cząstek stałych. Ciągnik został wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Scania Opticruise, a zasięg typowego ciągnika siodłowego Scania zasilanego LNG w płaskim terenie wynosi do 1300 km.
Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 miliarda przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie przygotowując się do wejścia w tzw. „Strefy Czystego Transportu” Poczta, podobnie jak inne firmy logistyczne, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty – powiedział Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.