www.autotransport.plRebranding i rozwój
Rebranding i rozwój
9 stycznia 2018 r.   |  HH

Rok 2017 dla firmy Circle K Polska minął przede wszystkim pod znakiem procesu zmiany marki, który był prowadzony równolegle w krajach bałtyckich. Od połowy maja, kiedy nastąpiło oficjalne otwarcie pierwszej stacji w Warszawie pod nowym logo, do końca roku nazwę zmieniło około 220 z 349 obiektów. Ubiegły rok dla Circle K to również rozwój oferty gastronomicznej w oparciu o własne koncepty oraz otwarcie pierwszych stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP).


/ Fot. Circle K

Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem dla naszej firmy w 2017 roku było rozpoczęcie rebrandingu, który stanowił jednocześnie element naszej globalnej strategii. Do końca roku z sukcesem udało nam się przeprowadzić proces zmiany marki na większości naszych stacji w Polsce. Mogę śmiało powiedzieć, że rosnące wyniki sprzedaży na stacjach funkcjonujących pod nowym szyldem i zadowolenie ze strony klientów pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość - mówi Michał Ciszek, Prezes Zarządu Circle K Polska.

Proces zmiany nazwy Statoil na Circle K obejmował sukcesywnie kolejne regiony Polski, a do końca lutego nazwę zmienią stacje we wschodniej i południowo-wschodniej Polsce, tj. w Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie. Zakończenie procesu zmiany nazwy planowane jest z końcem marca. W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Skandynawii (Norwegia, Szwecja i Dania) oraz w państwach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia).

Nowe lokalizacje i rozwój franczyzy. Rok 2017 oznaczał dla Circle K nie tylko zmianę nazwy, ale także otwarcie pierwszych stacji przy autostradach oraz konsekwentny rozwój współpracy franczyzowej. W kwietniu br. zaczęły funkcjonować dwie nowoczesne stacje paliw pod marką Circle K przy autostradzie A-1 w Miejscach Obsługi Podróżnych Machnacz i Lubień. Nowe inwestycje usytuowane po przeciwległych stronach autostrady należą do segmentu premium i są wyposażone m.in. w restaurację, a także plenerową siłownię dla kierowców. Ubiegły rok to również otwarcie dwóch pierwszych stacji franczyzowych Circle K w Chmielniku i Kolbuszowej, które od początku istnienia funkcjonują pod nową nazwą.

Oferta gastronomiczna Circle K poszerzona o nowy koncept. Circle K konsekwentnie inwestuje we własne koncepty z obszaru pozapaliwowego, takie jak Simply Great Coffee czy ofertę hot dogów prosto z grilla Real Hot Dogs. To właśnie w 2017 r. minęło 20 lat od kiedy do oferty stacji paliw (wtedy jeszcze Statoil) wprowadzono pierwsze hot dogi. Obecnie oferta gastronomiczna jest dostępna na wszystkich stacjach własnych premium Circle K oraz na stacjach franczyzowych (łącznie 263 obiekty). W 2017 r. na wybranych stacjach w Warszawie, Krakowie i innych miastach wprowadzono także koncept Great Bakery, czyli świeżo wypiekane ciastka i pieczywo. Zgodnie z planem do końca kwietnia ofertę świeżego pieczywa będzie można znaleźć na ponad 90 stacjach w całym kraju.

Plany na 2018 rok. Kluczowym elementem planu na I kwartał 2018 r. jest zakończenie procesu rebrandingu stacji na terenie całego kraju. W perspektywie tego roku, jak i następnych lat, Circle K będzie także stawiać na rozwój organiczny sieci oraz dalsze inwestycje we wszystkie cztery kluczowe filary biznesu: segment paliw, myjni, kawy oraz części gastronomiczno-spożywczej. Circle K zaproponuje również partnerom franczyzowym nowe, atrakcyjne rozwiązania i będzie dążyć do poszerzenia swojej sieci stacji w tym formacie.

[ mat. Circle C ]



« powrót
W ostatnim wydaniu PGT 1-3/2018 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl
© 2017 by Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o.
Auto Transport - Polskie Wydawnictwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Marconich 3/7, 02-954 Warszawa
Tel.: +48-22-620 92 14
KRS: 45946 , Regon: 010269289 , NIP: 526-00-10-038 , Kapitał zakładowy: 100.000 PLN
Prezes Zarządu: Alicja Ferdynus