Reklama     +48 22 620 92 04 
www.autotransport.plUTA rozszerza sieć akceptacji
Transport drogowy

UTA rozszerza sieć akceptacji

...o stacje paliw LIQVIS LNG

10 czerwca 2020 r.   |  SC

UTA, dostawca kart paliwowych i serwisowych w Europie, rozszerza swoją sieć akceptacji o stacje paliw LIQVIS GmbH LNG (ciekły gaz ziemny). Od 1 IV  klienci UTA mogą zatankować swoje pojazdy ciekłym gazem ziemnym (LNG) na stacjach paliw LIQVIS, korzystając z kart UTA.


Warning: getimagesize(http://www.pgt.pl/img_ar/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /_art.php on line 110

LIQVIS, spółka zależna Uniper, zarządza stacjami paliw LNG od 2017 r. Jej stacje znajdują się przy strategicznych węzłach o dużym natężeniu ruchu w Kassel-Lohfelden i Berlin-Grünhe-ide.

W celu zaspokojenia rosnącego popytu na paliwo alternatywne LNG infrastruktura niemieckich stacji paliw będzie w najbliższych latach systematycznie rozbudowywana. Kolejne stacje paliw LIQVIS zostaną otwarte między innymi w pobliżu Hamburga, Hanoweru i Bönen.

Cieszymy się, że dzięki naszemu partnerowi LIQVIS możemy w dalszym stopniu rozwijać naszą sieć akceptacji i zapewnić naszym klientom dostęp do przyjaznej dla środowiska i ekonomicznej mobilności - mówi Gabriel Moulènes, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w UTA. LNG to wydajna alternatywa dla oleju napędowego, o szerokim zastosowaniu, umożliwiająca operatorom flot i spedytorom ograniczenie kosztów operacyjnych.

Samochody ciężarowe z napędem LNG o niskim poziomie emisji cząstek stałych i tlenku azotu z łatwością spełniają surowe wymagania środowiskowe normy emisji Euro VI. Pojazdy zasilane LNG mają znacznie niższy poziom emisji hałasu niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym, co stanowi szczególną zaletę w przypadku dostaw w obszarze miejskim. Ciężarówki napędzane LNG mogą pokonywać duże odległości bez konieczności tankowania.

Jako że koszty paliwa dla pojazdów ciężarowych z LNG o masie powyżej 18 ton i rocznym przebiegu do 100 000 kilometrów są niższe niż w przypadku pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, LNG jest bardziej wydajny kosztowo.

Użytkownicy pojazdów z LNG będą mogli korzystać z przewagi cenowej również w perspektywie długoterminowej, ponieważ ciekły gaz ziemny nie jest zależny od rurociągów i może być transportowany na duże odległości w ekonomiczny sposób, a zdolność produkcji LGN na świecie nadal rośnie.

Tankowanie ciekłego gazu ziemnego w Niemczech nie zawsze jest łatwym procesem. W kraju nie ma prawie żadnych publicznych stacji paliw LNG, w związku z czym konieczna jest rozbudowa sieci.

Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na LNG, utworzymy dodatkowe stacje paliw, co przyczyni się do rozwoju sieci - wyjaśnia Silvano Calcagno, Dyrektor Zarządzający LIQVIS. Zarządzający flotami nadal mają wątpliwości, jednak w związku z niedawno podjętą decyzją o przedłużeniu zwolnienia z opłat drogowych dla ciężarówek zasilanych LNG w Niemczech, mamy nadzieję, że współpraca z UTA pozwoli nam przekonać firmy transportowe, że zmiana jest korzystna pod względem ekonomicznym, a do tego łatwo ją wdrożyć.

[ mat. prasowe UTA ]

W ostatnim wydaniu PGT 06-09/2020 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl