www.autotransport.plWodorowe autobusy dalekobieżne
Transport drogowy

Wodorowe autobusy dalekobieżne

10 września 2019 r.   |  HH

Wprowadzenie na drogi pierwszych w Europie autobusów dalekobieżnych zasilanych ogniwami paliwowymi zapowiedział FlixBus. Projekt prowadzony będzie we współpracy z firmą Freudenberg Sealing Technologies.


Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 km, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 min. Cechy wydajności tych pojazdów, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych.

W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa. Wstępne rozmowy z producentami, mające na celu opracowanie autobusów do tego przedsięwzięcia, już się rozpoczęły.

Jednocześnie spółka FlixMobility ogłosiła, przedstawiając swój plan działania na rzecz ochrony klimatu, że do 2030 r. chce osiągnąć 100% neutralności dla środowiska.

W ostatnim wydaniu PGT 44-45/2019 m.in.
ZOBACZ NASZĄ STRONĘ www.PGT.pl